Second Life is een virtuele wereld die helemaal gebouwd en beheerd wordt door de inwoners. Een driedimensionale, digitale wereld online, verzonnen en gecreëerd door de bewoners die ook de eigenaars zijn. Het is een metaversum, alles wat je wil dat het is. Het is jouw virtuele leven en wat je ermee doet bepaal jij.
Houd je ervan om mensen te ontmoeten en samen dingen te doen? Houd je ervan om dingen te bouwen en tot leven te laten komen? Of houd je meer van zaken doen en echt geld te verdienen? Welkom in de wondere wereld van Second Life! De lijst met mogelijke activiteiten is net zo lang als jij kunt bedenken..
Sinds de opening voor publiek in 2003, heeft Second Life een explosieve groei doorgemaakt en wordt nu bewoond door 10.218.231 mensen afkomstig uit vele verschillende landen.
Vanaf het moment dat je de wereld binnentreedt, zul je een enorm digitaal continent ontdekken, bruisend vol mensen, vermaak, ervaringen en mogelijkheden. Nadat je een beetje hebt rondgekeken vind je misschien wel een perfect stuk land om je huis of je zaak op te bouwen.
Overal om je heen zal je de creaties van medebewoners zien. Omdat bewoners de rechten van door hen gemaakte digitale creaties behouden, kunnen ze kopen, verkopen en handelen met andere inwoners.
Op de Marktplaats gaan miljoenen US dollars om in de maandelijkse transacties. Deze handel wordt gedaan met de munteenheid van deze virtuele wereld, de “Linden Dollar” genaamd, die gewisseld kan worden naar US Dollars bij een aantal goed lopende online wisselkantoren. Via deze Secondlife.nl kun je euro's direct omwisselen in Linden Dollars! En schrik niet, dingen in Second Life zijn lang niet zo duur als in het echte leven. Meestal gaat het om kleine bedragen.
Ik verdien in second life geld, dus ik koop nooit lindens met echt geld. Ja.. je kunt werken in second life hehe.
Second Life vind ik helemaal geweldig. Je kunt er zoveel.. nog meer dan in je Real Life. Je kunt ook heel creatief bezig zijn. Ik maak schoenen en kleding bijvoorbeeld. Ik heb mijn eigen winkel gebouwd. Ik maak meubelsetjes en speentjes voor de kinderen in Second Life.
Je kunt kiezen of je kind of volwassene wil zijn in SL. Uiteraard begin je als volwassene. Als je kind wilt worden kun je shapes (lichaamsbouw/grootte) en skin halen.. eigen huidje. Die kun je kopen maar je kunt die ook gratis krijgen. Er zijn dan adoptiebureaus in Second Life en je kunt dan een gezin krijgen met misschien wel broertjes en zusjes. Mensen kunnen er ook voor kiezen om een hond te zijn in SL. Ik heb ook een hond, een huski LOL.
Naja, er zijn gewoon te veel mogelijkheden om op te noemen.. je zou het eigenlijk gewoon zelf eens moeten proberen en kijken of je het leuk vindt:D En ik kan je altijd helpen als je ergens niet mee uit komt.
Dit ben ik in second life (een kind). Zoals je ziet heb ik een staart en oren. Dit soort mensen heten 'Neko'. Neko zijn katachtige mensen. Je hebt hele leuke oren en staart zoals ik die heb. Als je erop klikt krijg je een menu in beeld en kun je je staart laten praten van; auww trek er niet aan dat doet pijn (voorbeeldje en het is ook in het engels).
Nouja het is de moeite waard om het te proberen
het is echt super! (die allstars die ik aan heb, heb ik trouwens zelf gemaakt
)